Z jakościową konsekwencją na pozycję lidera rynku w Europie

Cormoran od swojego założenia w 1973 roku z „nowicjusza z innowacyjnymi pomysłami” przeistoczył się w prawdziwego przodownika branży.


Nasza strategia

Na rządzonym przez masowy, hurtowy handel rynku zawsze stawialiśmy na rozwijanie własnych oryginalnych linii produktów. Jedynie poprzez zastosowanie indywidualnie opracowywanych rozwiązań we wszystkich wprowadzanych produktach udaje nam się zapewnić wędkarzom narzędzia robiące decydującą różnicę. Jednolita strategia rynkowa, wierność podstawowym koncepcjom marki, bezkompromisowość rozwiązań, a także elastyczność i duch innowacyjności to podwaliny naszych osiągnięć. Kolejnym istotnym aspektem jest międzynarodowe zorientowanie firmy przejawiające się wczesnym otwarciem na niektóre rynki zagraniczne.


 

Wytyczamy kierunki

Cormoran w ostatnich latach przedstawiał w niemal każdej grupie produktów wyznaczające trendy nowości.



Innowacje w sektorze wędzisk i kołowrotków

- W 1973 roku Cormoran wprowadzając przelotki Fuji do Europy w ciągu roku odesłał do lamusa do tego momentu najpopularniejsze przelotki druciane/stalowe. Wprowadzona została nowa marka wędzisk „BLACK STAR“, pierwszy teleskop o krótkich składach, czarnym lakierze i przelotkach Fuji. Kolejnym milowym krokiem należy nazwać wprowadzenie na rynek pierwszego szeroko zakrojonego programu wędzisk z włókna węglowego wszystko to pod  marką „KUNNAN“. Wraz z nim nastała kompletnie nowa era. „ROTARY“.  Pierwszy kołowrotek z wolnym biegiem na świecie. Koncepcja technologiczna zastosowana w modelu „ROTARY“ stała się podstawą skonstruowania pierwszego kołowrotka z wolnym biegiem i zintegrowanym elektronicznym sygnalizatorem brań. CORMORAN ELBAS – dziś uważany za absolutny klasyk.



Innowacje w sektorze żyłek

Cormoran również w segmencie żyłek wprowadzał przez ostatnie 20 lat innowacje decydujące o obliczu rynku:  CORTEST Super Match. Tą żyłką Cormoran przebił dotychczasową barierę wytrzymałości o dobre 20%. CORTEST Super Match była mocniejsza od wszystkich wtedy dostępnych żyłek mono, dla wielu do dziś pozostając niedoścignionym wzorem.  CORASTRONG. Pierwsza spinningowa plecionka wykonana z coramidu (opatentowany znak towarowy firmy Cormoran) rozpoczęła ewolucję w dziedzinie plecionek spinningowych. CORASTRONG to synonim mocy i wytrzymałości. CORTEST-UFS. Pierwsza niewidoczna żyłka wprowadzona została przez Cormoran. CORTEST-UFS (ultra fast sinking) z fluorokarbonu jeszcze dziś fascynuje cały wędkarski świat.



Innowacje w sektorze haków 

CGS – chemicznie ostrzone haki. Kolejna rewolucyjna nowość Cormorana. Chemicznie ostrzone stalowo węglowe haki nie tylko wyjątkowo ostre ale i ekstremalnie wytrzymałe dzięki nowemu specjalnemu procesowi obróbki. Technologia-CGS umożliwiła stworzenie zupełnie nowych form – co pozwoliło na produkcję specjalistycznych haków projektowanych z myślą o konkretnych gatunkach ryb.



Innowacje w marketingu i rozwoju produktów

Cormoran zmotywowany wprowadzeniem w Niemczech zakazu połowu żywą przynętą, zgodnie ze sloganem „przynęta jest martwa, niech żyje przynęta!” wprowadził na rynek program przynęt sztucznych łudząco podobnych do swych naturalnych odpowiedników. Do dziś program ten pod nazwą „CORA Z” zapewnia nadzwyczajną skuteczność podczas spinningu.



Cormoran jako szeroko rozumiana marka

Cormoran rozwinął się nie tylko w obszarze produkcji lecz również w dziedzinie marketingu. Naszym celem od samego początku było stworzenie warunków, w których zarówno nasi partnerzy handlowi, jak i klienci detaliczni będą na wygranej pozycji. Pełna satysfakcja wszystkich kontrahentów jest naszym priorytetem!



Konsekwentnie międzynarodowe nastawienie

Cormoran wkroczył niemal na każdy europejski rynek – znajduje to odzwierciedlenie w strukturze firmy. Własne struktury dystrybucyjne oraz przedstawicielstwa w poszczególnych państwach pokazują naszą determinację w polepszaniu międzynarodowej komunikacji i propagowaniu marki Cormoran. Dzięki swym działaniom Cormoran przyczynił się do założenia europejskiego stowarzyszenia EFTTA oraz organizacji targów EFFTEX.



Cormoran DZISIAJ

Slogan „SUKCES PRZEZ TECHNIKĘ“ uwydatnia pozycję, jaką Cormoran wypracował sobie na rynku w poprzednich latach. Jako jeden z największych konstruktorów i producentów sprzętu wędkarskiego cieszy się coraz większą popularnością i rozpoznawalnością. Przy czym marka Cormoran nie odwraca się od swojego rodzimego niemieckiego rynku. Międzynarodowe struktury dystrybucji w dużej mierze są kierowane i zatowarowywane bezpośrednio z niemieckiej centrali. Dzięki naszej międzynarodowej obecności w Europie nasi klienci oraz partnerzy handlowi czerpią korzyści z wyjątkowo obszernego programu produktów.
Własny dział badawczo-projektowy współpracuje ze specjalistami, którzy każdą nowinkę poddają dokładnym testom i licznym sprawdzianom praktycznym. Rodzime oraz międzynarodowe pisma w swych opiniach jednoznacznie potwierdzają kompetencję naszych współpracowników w tej dziedzinie. Tak skonstruowana komunikacja między działem projektowym, a testowym umożliwia perfekcyjne przekładanie idei i pomysłów w niezwykle użyteczne i praktyczne produkty.